Dunedin, de Schotse stad - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Martijn en Alies - WaarBenJij.nu Dunedin, de Schotse stad - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Martijn en Alies - WaarBenJij.nu

Dunedin, de Schotse stad

Door: Martijn en Alies

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Alies

02 November 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vrijdag 2 november 2012
Vandaag heerlijk uitgeslapen en lekker rustig aan begonnen. We ontbeten in het zonnetje voor ons huisje, echt vakantie. Eventjes het een en ander uitgezocht. Alies heeft even met Air New Zealand gebeld en geregeld dat we op de terugreis weer naast elkaar zitten, heel fijn. We zijn wandelend naar het centrum gegaan en hebben onze auto een dagje rust gegeven. Na een ruim half uur lopen waren we al in centrum van Dunedin, met ommetje via een hele mooie groene wijk. Een leuke stad met veel (oude) gebouwen. Het wordt vergeleken met Edinburgh in het klein, en daar zit wel iets van in. Er staat een bordje dat de afstand tussen Dunedin en Edinburgh 18.869 km is! Het heeft hier wel iets weg van Schotland. Ook bij het oude Railway Station uit 1906 geweest. Erg mooi gebouwd en vele details zoals glas-in-lood en mozaïektegeltjes van Royal Doultonporselein als vloer. Verder een aantal kerken bekeken waaronder de First Church van Dunedin. Ondertussen bij de i-site geweest en daar een boeking gedaan voor Penguin Place voor morgen op het Otago Peninsula.
Bij het Octagon, het midden van de stad (een echte achthoek zoals de naam al doet vermoeden), “echt” uit eten geweest bij de Ra cafe/bar/restaurant. Met een volle buik de hele bult naar boven om weer terug te keren op het Aaron Lodge Top 10 park. Daar nog een wasje gedraaid en was de dag alweer voorbij. Pas toen we thuis waren begon het te regenen! Morgen naar Otago Peninsula: naar het Larnach Castle en Penguin Place.